Esimene päev / Kadi

Täna oli kursuse esimene päev. Osalejaid on üle kogu maailma, muuhulgas Hong Kongist, Austraaliast, Šotimaalt, Ukrainast, Venemaalt, Itaaliast, Türgist, Portugalist jne. Selleaastane Orffi ühingu korraldatav rahvusvaheline suvekursus on eriline, kuna see on ühtlasi kahekümnes ehk juubel.

Meistriklasse on seekord kutsutud läbi viima neli peamist õppejõudu: Lenka Pospisilova Prahast, James Harding San Francisco Koolist, Christine Schönherr Salzburgist ja Janina Rubin samuti Austriast – Salzburgist. Teemaks on seekord Orff pedagoogika võtete sidumine klassikalise muusikaga, näidatakse ja tehakse praktiliselt läbi õppeprotsesse, mille peamised vahendid on liikumine ja tants, improvisatsioon, laulmine, pillimäng, eesmärgiks luua kultuuridevahelisi ühendusi.

Konkreetsemalt sellest, mis tundides plaanis on: James Hardingi teemadeks on elementaalse (algelementidel põhinev muusika: laul, rütm, liikumine, sõna, nende kombinatsioonid) muusika ja filmi ühendamine ning teise teemana gamelani ehk Indoneesia muusika kogemine Orff – võtete abil. Lenka Pospisilova teemaks on dialoog klassikalise muusika ja tänapäeva vahel – aktiivne kuulamine aitab leida uusi võimalusi Orffi elementide kasutamiseks (kõne, liikumine, body-percussion, improvisatsioon). Nende võtete abil saab klassikalist muusikat lahti mõtestada ning ka lastele ning noortele arusaadavaks ja praktiliseks muuta. Veel käsitleb Lenka impressionismi Raveli teose Ma mére l’oye näitel. Janina Rubin on noor, kõrgtasemel võistlustantsu taustaga tantsija, kes teeb siin liikumise ja tantsu töötubasid. Tema fookus on loomulik rõõm muusikas liikumisest ning peamiste abivahenditena kasutab ta pildist ja kujutlusest tekkivat improvisatsiooni.

Lisaks “peaesinejatele” saab toimuma veel seitsme eripalgelise õppejõu töötubasid, kavas on ka videopresentatsioonid tavakoolis lastega läbiviidud tundidest, kus on kasutatud Orff pedagoogika võtteid.

Kõige põnevam kursuse läbiviijate juures on fakt, et nad kõik! töötavad koolis lastega, eelkooliealistest gümnaasiumiastmeni, ehk nende kogemus on väga reaalne, adekvaatne ja eluline. Lisaks tegelevad nad ka täiskasvanute koolitusega, töötavad ülikoolides, kirjutavad muusikat, annavad kontserte ja etendusi jne.

Kuidas haakub antud teema meie õpikäsituse muutusega? Orff pedagoogika põhimõte on, et õppimine toimub läbi praktilise kogemuse, õpilane on koheselt loomeprotsessi kaasatud, samas on vahenditeks igaühele jõukohased ja lihtsad ning loomulikud elemendid nagu kõne, rütm, kehapill, hääl ja improvisatsioon. Eneseväljenduse ning loominguline julgus, oma keha, koordinatsiooni ning ruumitaju arendamine, kuulamisoskus, koostöö, need on mõned näited nendest asjadest ja omadustest, mida Orff pedagoogika põhises koolitunnis laps arendab.

Saab olema väga põnev, praktiline, tihe ja aktiivne nädal, päevad algavad 8.30 ja lõppevad 21.30. Lisan ka fotosid suvekursuse toimumispaigast, igapäevasest jalutusteekonnast sellesse kollasesse lossi, mis on inglise keeles Priest Seminar Saint Gorazda 🙂

 

2 kommentaari “Esimene päev / Kadi”

Vasta Kristiina Orgla-le Tühista vastus

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s