Helen Londonis (vol 1)

Kursus, mille olin välja valinud (Modern British Culture) toimus UKs, Londonis 16.07 – 27.07 2018. Kõigepealt oli siis vaja ilmselgelt kohale jõuda. Minu seekordne reis algas 15.07 meie väiksest armsast Tallinna lennujaamast, (mis tagasi tulles veelgi armsam tundus aga miks, sellest juba blogi lõpupoole) Lennart Meri tsitaatide ja rahvariidemustriliste istmete juurest ja klaverihelide saatel.

Vahemaandumine Riias ja järgmine peatus London, Gatwick. London võttis mind vastu soojalt, väga soojalt, ja seda sõna otseses mõttes – sel hetkel näitas kraadiklaas +33 kraadi. Aga see oli alles algus. Peale pea kahe-tunnist sõitu jõudsin hotelli, mis asus Londoni kesklinnast u 45-minutilise bussisõidu kaugusel. Esialgne hinnang hotellile: väike ja tore. Järgmiste päevade jooksul õppisin seda aga hoopis rohkem hindama – nimelt oli hotellis konditsioneer ja ilma selleta ei oleks ma oma enam-vähem normaalset eksisteerimist ette kujutanud nende järgneva kahe nädala jooksul.

Internetti vahest oli, vahest mitte aga kuna enamasti jõudsin hotelli u 23 paiku õhul olles üsna läbi omadega, siis ei teinud ma sellest ka suuremat numbrit ja pahandama sellepärast kellegagi ei läinud.

16.07. 2018 Esmaspäev

Koolimaja, mis ei olnud tavaline koolimaja vaid pigem mitmekordne eramaja väga väikeste ruumidega:

Minu tunniplaan:

20180819_171159 (2).jpg

Mõned näited loengute teemadest: Briti kultuur ja etikett, ülevaade popkultuurist, briti huumor, haridussüsteem, tuntud britid minevikust ja olevikust, kuninglik perekond, poliitika, immigratsioon, ajakirjandus, Brexit ja natuke inglise keele õpetamise metoodikat. Tundub väga huvitav, eks?! Just!

Esialgu tutvusime grupiliikmetega: Esimesel nädalal oli meid 7 – õpetajad Ungarist, Poolast, Šveitsist, Venemaalt ja Saksamaalt. Õpetajaks oli Steve, Inglismaalt, või õieti, Walesist. Algus tundus paljulubav – sobisime grupis omavahel kohe hästi.

Nii esimesel kui järgmistel päevadel oli suurim rõhk paaris- ja grupitöödel ja aruteludel – eesmärgiks oli pigem meie oma arvamuse avaldamine ja keele soravuse arendamine kui tunniplaanis ette nähtud teemadel diskuteerimine.

Alljärgnev tunnikonspekt/ülesanded saadeti meile hiljem järgi – tunnis me seda ei kasutanud aga ehk on kellelgi sellest abi ja kasu oma tunni tegemisel kui teemaks on Etikett ja kombed. Materjalid saan soovijale jagada.

Kui küsisime õpetajalt, mida võiksime teha/näha kooli ligidal, siis soovitas Steve külastada lähedal asuvat surnuaeda, ka ju üks osa briti kultuurist. Seda ma siis peale    tundi tegingi:

17.07 Teisipäev

Hommikul esimesteks teemadeks oli popkultuur (muusika, film ja tv) ja briti huumor – vaatasime lõiku populaarsest seriaalist Blackadder (kaastegev R. Atkinson), mis on ajalooline ja suurem osa huumorist on naljakas siis kui valdad väga detailselt taustainfot, samuti sobib see vaatamiseks absurdihuumori austajatele.

Järgmine teema: Inglise keele hääldamine Britannias – kuulasime  erinevate regioonide ja linnade esindajate hääldust ja ülesanne oli arvata, millise regiooni esindaja parajasti räägib. Kuna õpetaja meiega seda linki ei jaganud, siis paraku ei saa ma seda ka teistele edasi anda.

Peale teoreetilist päeva koolis oli meil ette nähtud nö social programme. Läksime õpetaja eestvedamisel ümbrust avastama. Asusime Hampsteadi linnaosas, kus asub ka väga suur park. Jalutasime pargis, kus meie õpetaja oli eelnevatel kordadel korduvalt ära eksinud (see kord ei olnud erand).  Vaatamata +35 kraadisele ilmale oleme veel rõõmsad kuigi oleme juba pikalt jalutanud teadmata, kus suunas on pubi, mis oli õpetaja eesmärgiks sel õhtul.DSC_0026.JPG

18.07 kolmapäev

Klassiruumis tunde ei ole ette nähtud. Päeva teema: Exploring the Arts (cultural visit)  – jalutame õpetajaga ringi Londonis piirkonnas, kus on tänavakunst au sees. Väike ülevaade sellest:

Järgmine sihtkoht on Tate Modern (kaasaegse kunsti muuseum – sissepääs suuresti tasuta va erinäitused).

Teele jääb St Paul`s Cathedral

Ületame Milleniumi silla ( jalakäijate sild, mis avati milleeniumivahetuseks) DSC_0109.JPG

Enne kui ennast mitmeks tunniks muuseumisse unustame vaatame üle ka Shakespeare`s Globe`i (keskelt katuseta teater nii nagu see Shakespeari ajal oli), mis asub kohe kaasaegse muuseumi kõrvalDSC_0117.JPG

Mõned näited kaasaegsest kunstist:

Kui sa ei ole ka kõige suurem kaasaegse kunsti austaja, siis Tate Modern`isse minna tasub ikkagi – juba see hoone ise (enne elektrijaam) tasub üle vaadata aga vaade, mis avaneb neljandalt ja kümnendalt korruselt on samuti põhjus, miks sinna sisse astuda.

Peale muuseumi külastamist oli meil õhtupoolikul ülesanne ise Londonis ringi käia ja kunsti märgata: Thames`i kaldal tegeles üks kodanik liivakunstiga 🙂 – seda küll puhtalt raha teenimise eesmärgil. DSC_0195.JPG

19.07 neljapäev

Teema: Ülevaade Briti haridussüsteemist. Taaskord panen siia meile saadetud tunnikonspekti, mida kommenteerida ma lähemalt ei oska, sest tunnis tegime vaid viimase osa sellest, ehk siis pidime igaüks rääkima haridussüsteemist meie oma riigis.

Peale päeva koolis külastasime Westminster Abbey`t. Väljast võib seda imetleda igal ajal (ja seda tõesti tasub teha) aga sisse saamine maksab 22 naela ja võtab vahest tunde. Aga see tasub ennast ära – kirik on seest imeilus ja audiogiidi abil saab kõigest rohkem teada. Siin on toimunud palju väga tähtsaid kroonimisi, pulmi ja matuseid Briti ajaloos. Viimati maeti siia sel kevadel Stephen Hawking.