Helen in Edinburgh, Scotland, UK

Selle aasta jaanipäeva veetsin Šotimaal, Edinburghis, sest 23. juunil läks lend ja 24. juunist algas kursus Inlingua nimelises koolis.

Lahkusin meie Lennarti-nimelisest lennujaamast (taaskord pean tõdema, et meil on ikka armas, loogiline ja tilluke lennujaam)

20190623_090951

ja jõudsin kerge hilinemisega hämarduvasse Edinburghi lennujaama

20190623_214245

Olles üles leidnud õige bussipeatuse, et kesklinna jõuda, süvenesin telefonis GoogleMapsi, et leida tee hotelli. Seda märkas mu kõrval istuv proua, kes saades teada, millises hotellis peatun, lubas mind lahkesti kohale aidata, sest ta elavat hotelli kõrvaltänavas.

Hotelli jõudes olin väsinud (olles vahepeal oodanud jätkulendu Stockholmi lennujaamas 8 tundi), rõõmus nii kerge ja meeldiva hotellitee ja teekaaslase tõttu ja üllatunud, et üks hotellituba saab nii tilluke olla. 🙂 Aga, ma mahtusin ära. 🙂

Esimene koolituspäev (24. juuni) algas pooletunnise jalutuskäigu ja treppidega. Kool asus neljandal korrusel aga juba teisele korrusele jõudes ollakse vist nii väsinud, et koolitujate motiveerimiseks (lohutuseks?) leidsime trepi kõrvalt sellise sildi: 20190624_090326

Koolitus seisnes hommikuti enamasti 9.00 – 12.45 inglise keele õpetamise metoodikast ( teacher training), pealelõunal oma keele parendamises (erinevad suulised ja kirjalikud ülesanded)  ja alates 15.30st oli ette nähtud sotsiaalne programm (erinevad galeriide, pubide külastused, ekskursioonid, viski degusteerimine jne).

Esimesel nädalal oli meid grupis 11: 10 naist ja üks mees, ungarlased,  poolakad, tšehh ja mina, eestlane.

Esimese nädala õpetaja koolituse teemad olid nt CLIL, rääkimine, kuulamine ja fonoloogia, audio ja video, erinevad mängud klassis, esinemisoskuste lihvimine jne. Nagu see tihti täiskasvanute koolitustel kipub olema, siis õpetaja meile väga palju otseselt ei õpetanud vaid esitas pigem küsimusi, andis meile suuremates või väiksemates gruppides aega omavahel arutada ja omadest kogemustest rääkida ja siis tegime lühikokkuvõtte kogu grupile. Suurem osa õppetööst toimus traditsiooniliselt – õpetaja istus ruumi ees, meie, õpilased, laudade taga ja väga rohkem ei liikunud järgmise paari tunni jooksul.

Siin pildistasin hetke kui õpetaja näitas meile võimalust laste fantaasiat arendada ja neid inglise keeles rääkima sundida – neid erineva värvi, suuruse ja kujuga pulgakesi nähes tuli mul mõte pöörduda matemaatikute poole sooviga laenata nende karpe õpetajate toas kapi otsast. 🙂

Mõte siis lühidalt selles, et õpilased töötavad paaris: üks neist laob erinevaid pulki kasutades mingi situatsiooni ja teine õpilane peab ära arvama, mida esimene neist teeb/mõtleb/kujutab – hea nt Present Progressivi aja kasutamise kordamiseks.

20190624_124357

20190626_114304.jpg

Meie endi keele parendamise tundidest (oral practise, spoken performance) pole isegi sellist pilti lisada, sest me lihtsalt rääkisime laua taga istudes.

Esimesel päeval peale lõunal oli ilm udune ja märg – väga iseloomulik Šotimaale, nii et autentsetes tingimustes suundusime linnaga tutvuma.

20190624_155843.jpg

Saime ülevaate Edinburgi kõige tuntumatest vaatamisväärsustest alates Edinburghi kindlusest

20190624_155851.jpg

W. Scotti monumendist

20190625_195516.jpg

käisime tuntud peatänavatel ( Princes street ja the Royal Mile)

20190626_181053

Esimesel nädala külastasime ka Rosslyni kabelit (Da Vinci koodi fännid teavad, millest räägin):

20190627_151524.jpg

DSC_0313.JPG

Siin pilt veel kogu grupist. Esimese nädala lõpus lahkus 6 inimest ja jäime viiekesi.

20190628_111950.jpg

 

 

 

 

One thought on “”

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s