Helen in Edinburgh, Scotland, UK
Selle aasta jaanipäeva veetsin Šotimaal, Edinburghis, sest 23. juunil läks lend ja 24. juunist algas kursus Inlingua nimelises koolis.
Lahkusin meie Lennarti-nimelisest lennujaamast (taaskord pean tõdema, et meil on ikka armas, loogiline ja tilluke lennujaam)
ja jõudsin kerge hilinemisega hämarduvasse Edinburghi lennujaama
Olles üles leidnud õige bussipeatuse, et kesklinna jõuda, süvenesin telefonis GoogleMapsi, et leida tee hotelli. Seda märkas mu kõrval istuv proua, kes saades teada, millises hotellis peatun, lubas mind lahkesti kohale aidata, sest ta elavat hotelli kõrvaltänavas.
Hotelli jõudes olin väsinud (olles vahepeal oodanud jätkulendu Stockholmi lennujaamas 8 tundi), rõõmus nii kerge ja meeldiva hotellitee ja teekaaslase tõttu ja üllatunud, et üks hotellituba saab nii tilluke olla. 🙂 Aga, ma mahtusin ära. 🙂
Esimene koolituspäev (24. juuni) algas pooletunnise jalutuskäigu ja treppidega. Kool asus neljandal korrusel aga juba teisele korrusele jõudes ollakse vist nii väsinud, et koolitujate motiveerimiseks (lohutuseks?) leidsime trepi kõrvalt sellise sildi:
Koolitus seisnes hommikuti enamasti 9.00 – 12.45 inglise keele õpetamise metoodikast ( teacher training), pealelõunal oma keele parendamises (erinevad suulised ja kirjalikud ülesanded) ja alates 15.30st oli ette nähtud sotsiaalne programm (erinevad galeriide, pubide külastused, ekskursioonid, viski degusteerimine jne).
Esimesel nädalal oli meid grupis 11: 10 naist ja üks mees, ungarlased, poolakad, tšehh ja mina, eestlane.
Esimese nädala õpetaja koolituse teemad olid nt CLIL, rääkimine, kuulamine ja fonoloogia, audio ja video, erinevad mängud klassis, esinemisoskuste lihvimine jne. Nagu see tihti täiskasvanute koolitustel kipub olema, siis õpetaja meile väga palju otseselt ei õpetanud vaid esitas pigem küsimusi, andis meile suuremates või väiksemates gruppides aega omavahel arutada ja omadest kogemustest rääkida ja siis tegime lühikokkuvõtte kogu grupile. Suurem osa õppetööst toimus traditsiooniliselt – õpetaja istus ruumi ees, meie, õpilased, laudade taga ja väga rohkem ei liikunud järgmise paari tunni jooksul.
Siin pildistasin hetke kui õpetaja näitas meile võimalust laste fantaasiat arendada ja neid inglise keeles rääkima sundida – neid erineva värvi, suuruse ja kujuga pulgakesi nähes tuli mul mõte pöörduda matemaatikute poole sooviga laenata nende karpe õpetajate toas kapi otsast. 🙂
Mõte siis lühidalt selles, et õpilased töötavad paaris: üks neist laob erinevaid pulki kasutades mingi situatsiooni ja teine õpilane peab ära arvama, mida esimene neist teeb/mõtleb/kujutab – hea nt Present Progressivi aja kasutamise kordamiseks.
Meie endi keele parendamise tundidest (oral practise, spoken performance) pole isegi sellist pilti lisada, sest me lihtsalt rääkisime laua taga istudes.
Esimesel päeval peale lõunal oli ilm udune ja märg – väga iseloomulik Šotimaale, nii et autentsetes tingimustes suundusime linnaga tutvuma.
Saime ülevaate Edinburgi kõige tuntumatest vaatamisväärsustest alates Edinburghi kindlusest
W. Scotti monumendist
käisime tuntud peatänavatel ( Princes street ja the Royal Mile)
Esimesel nädala külastasime ka Rosslyni kabelit (Da Vinci koodi fännid teavad, millest räägin):
Siin pilt veel kogu grupist. Esimese nädala lõpus lahkus 6 inimest ja jäime viiekesi.
Lahe, Helen, jään huviga ootama teise nädala blogi…
MeeldibMeeldib